پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4229
-
الف
+

هفته فیلم ایران در پاکستان آغاز شد

هفته فیلم ایران، به همت خانه فرهنگ ایران در پاکستان آغاز شد.

هفته فیلم ایران، به همت خانه فرهنگ ایران در پاکستان آغاز شد.

به گزارش آی‌فیلم، آیین گشایش جشنواره فیلم‌های سینمای ایران با نمایش پنج فیلم «بادیگارد»، «یک حبه قند»، «رخ دیوانه»، «خیلی دور خیلی نزدیک» و «کفشهایم کو» در باشگاه "رویال پالم" لاهور پاکستان برگزار شد. 
در این آیین، مبشر لقمان شخصیت ممتاز رسانه‌ای و سینمایی پاکستان به نمایندگی از دست اندرکاران امور سینمایی این کشور، گفت: در برهه زمانی کنونی، صنعت سینما نقش بسزایی در هدایت و مدیریت جوامع، رونق اقتصادی، تبلیغ و فرهنگ جهانی دارد.
وی اضافه کرد: فیلم و سینما در جهان کنونی، در انتخاب نوع زندگی، میزان و نوع مصرف، تعیین نوع تفکر، سلایق و امیال بشری نقش مؤثری داشته و سینمای بدیع ایران در جهان امروز، پدیده‌ای ناب است که با بهره‌گیری از فناوری روز و فراتر از مسائل مادی، به مسائل فکری، انسانی، نوع روابط اجتماعی، مسئولیت‌های فرد و جامعه می‌پردازد.
لقمان تاکید کرد: ترویج سینمای ایران در کشورهای اسلامی و منطقه به ویژه پاکستان، می‌تواند روند تهاجم فرهنگی به منطقه را محدود سازد و امیدوارم برای اشاعه سینمای مفید برای مردم منطقه، در آینده ای نزدیک و با همکاری خانه فرهنگ ایران، جشنواره فیلم منطقه غرب آسیا را در لاهور برگزار کنیم.
وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور نیز در این آیین گفت:در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، برخی فکر می کردند در جمهوری اسلامی ایران، سینما و امور سینمایی تعطیل و یا محدود می شود ولی سینمای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از نظر کمی و کیفی ارتقائی محسوس یافت.
علی اکبر رضایی فرد اضافه کرد:سینمای ایران در نظام جمهوری اسلامی حتی در عرصه بین المللی به کسب عناوینی افتخار آفرین و جوایزی ممتاز از جشنواره های معتبر جهانی فیلم دست یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ایرانیان به دلیل مشترکات فراوان فرهنگی، از دیر باز علاقه زیادی به فیلم های شبه قاره دارند و سینما و حتی تلویزیون دولتی ایران نیز، برخی فیلم های خوب هندی را به نمایش می‌گذارد، البته جای فیلم‌های پاکستانی در این عرصه خالی است.
مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان و دست اندرکاران سینمایی دو کشور، زمینه‌های تولید فیلم‌های مشترک فراهم شود.
در این آیین، فیلم «بادیگارد» به معرض نمایش در آمد که مورد توجه فراوان تماشاگران و تحسین دست‌اندرکاران امور سینمایی لاهور قرار گرفت.
در این جشنواره فیلم‌های «خیلی دور خیلی نزدیک» به کارگردانی رضا میرکریمی، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «یک حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و «کفش هایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد به نمایش درمی‌آیند.
همزمان با برگزاری این جشنواره، هفته فیلم ایران در خانه فرهنگ فرهنگ کراچی پاکستان گشایش یافت.
«بید مجنون» نخستین فیلم نمایش داده شده در آیین افتتاحیه این جشنواره بود.
این جشنواره تا 29 بهمن ماه در کراچی مرکز ایالت سند پاکستان ادامه دارد.

برگزاری جشنواره فیلم ایران سال گذشته در شهرهای راولپندی و لاهور دو رویدادی بود که مخاطبان فراوانی را به خود جذب کرد.
همچنین جشنواره فیلم‌های ایرانی از روز دوشنبه بیستم آذرماه امسال به مدت چهار روز در موزه هنرهای ملی پاکستان و مرکز ملی هنرهای پاکستان واقع در پایتخت این کشور برگزار شد.

ب س

نظر شما
ارسال نظر